سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کارگران حضرت فاطمه (س) - فرهنگ کوثر

اوقات شرعی
جستجو :
کسی که اندیشه اش را به کار اندازد، به پاسخ خود می رسد . [امام علی علیه السلام]
منوی اصلی

 RSS 
خانه
شناسنامه
پست الکترونیک


بازدید امروز: 5
بازدید دیروز: 2
کل بازدیدها: 65064

درباره خودم
کارگران حضرت فاطمه (س) - فرهنگ کوثر
فرهنگ کوثر
نشریه فرهنگ کوثر، زیر نظر آستانه مقدسه حضرت معصومه (س) فعالیت مینماید. و ویژه سیره و اندیشه اهل بیت (ع) می باشد.
زیارت حضرت معصومه(س)
لوگوی وبلاگ
خبرنامه
نشریه فرهنگ کوثر

آرشیو نشریه فرهنگ کوثر [412]
[آرشیو(1)]

آرشیو

بهار 1386

کارگران حضرت فاطمه (س)

فهرست هفته نامه

 

تابستان 62 در شاهرود خدمت می‌کردم و فرمانده یکی از گروهان‌های آموزشی بودم. روزی هنگام آموزش در صحرا، به مادری که با دخترانش مشغول دروی گندم بودند، برخوردم. ستوان آسیایی، فرمانده یکی از گروهان‌ها، به من گفت : مسلم! بیا سربازان گروهان ها را جمع کنیم و برویم گندم‌های پیرزن را درو کنیم.

بعد از سلام و احوال پرسی گفتم: مادر! شما با دخترانتان از مزرعه بیرون بروید تا ما با کمک سربازان گندم‌های شما را درو کنیم. شما فقط محدودة زمین را به ما نشان دهید و دیگر کاری نداشته باشید.

پیرزن بعد از تشکر و قدردانی گفت: پس من می‌روم برای کارگران حضرت فاطمه (س) مقداری هندوانه بیاورم.

من از این کلام او شگفت‌زده شدم و آن را برای دیگران نقل کردم. آن گاه از سربازان خواستم که  هر کدام پارچه‌ای دور دستش ببندد تا موقع درو مشکلی پیش نیاید. بعد از چند ساعت کار، دروی گندم با تلاش 50 سرباز اسلام به پایان رسید و سپس مشغول خوردن هندوانه شدیم. من از این فرصت استفاده کرده، نزد پیرزن رفتم. به او گفتم: مادر! منظورتان از اینکه گفتید می‌روم برای کارگران حضرت فاطمه(س) هندوانه بیاورم، چه بود؟

پیرزن با حالتی معصومانه و در عین حال جدی گفت: پسرم، آن قبرستان را می‌بینی؟ تنها پسرم! که شهید شد، آنجا دفن شده است. دیشب خانم فاطمه(س) به خوابم آمدند و فرمودند: چرا کارگر نمی‌گیری تا گندم‌هایت را درو کنند؟ دیگر از تو گذشته که این کارهای طاقت فرسا را انجام دهی.

من عرض کردم: ای بانو! تو که می‌دانی تنها پسر و مرد خانوادة ما به شهادت رسیده و درآمدمان هم کفاف هزینه کارگر را نمی‌دهد. پس مجبوریم خودمان این کار را انجام دهیم.

ایشان فرمودند: غصه نخور، فردا کارگران از راه خواهند رسید.

آن گاه از خواب بیدار شدم. امروز که شما آن پیشنهاد را دادید، فهمیدم این سربازان، همان کارگران حضرت هستند و وظیفة خود دیدم که از شما پذیرایی کنم.

پس از این سخن، ناخود آگاه قطرات اشک از چشمانم سرازیر شد و گفتم: سلام بر تو ای دخت گرامی پیامبر، فدایت شوم که ما را برای کارگری خود  قابل دانستی.

(این خاطره در کتاب در مدار حماسه نقل شده و راوی خاطره سرگرد مسلم جوادی منش است)



فرهنگ کوثر(یکشنبه 86 اردیبهشت 9 ساعت 6:53 عصر )

دیدگاه‌های دیگران ()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
ویژه نامه فاطمی (س)
[عناوین آرشیوشده]